Program - "Strategie HR"

22 maja 2024

09:00 – 09:30

Rejestracja, poranna kawa i czas na networking

09:30 – 09:40

Przywitanie uczestników i otwarcie konferencji

Moderatorka:
Joanna Jamka

Joanna Jamka

Dyrektorka działu konferencji ADN Akademia

09:40 – 10:00

„Future of work” – czy warto fantazjować o organizacji przyszłości

Greg Albrecht

Greg Albrecht

Strategy, Leadership & Performance | Executive Coach | Board Advisor

10:00 – 10:40

„Future of work” – rola HRu w tworzeniu ram dla rozwoju organizacji przyszłości (dyskusja panelowa)

Moderator:
Greg Albrecht

Greg Albrecht

Strategy, Leadership & Performance | Executive Coach | Board Advisor

Uczestnicy:
Marzena Budziszewska-Pettyn

Marzena Budziszewska-Pettyn

Dyrektor Personalny na Region Europy Środkowo- Wschodniej DLL

10:40 – 11:00

Przerwa na kawę

11:00 – 11:30

Jak AI zmieni świat HR

  • Co dalej z rekruterami, czy AI ich wypchnie z rynku
  • Które stanowiska przestaną być potrzebne a jakie mogą pojawić się nowe
  • Wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w pracy – najnowsze badania
dr hab. Paweł Korzyński, prof. ALK

dr hab. Paweł Korzyński, prof. ALK

Kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademia Leona Koźmińskiego

11:30 – 11:50

Benefity, których pracownicy naprawdę chcą

11:50 – 12:10

Prelekcja Partnera

12:10 – 12:30

Przerwa na kawę

12:30 – 13:00

Przejrzystość wynagrodzeń – co czeka HR w związku z nowymi regulacjami

Moderator:
Joanna Cur

Joanna Cur

Radca prawny Kancelaria Radcy Prawnego Joanna Cur

13:00 – 13:30

Czy firmy są gotowe na transparentność?

Ania Morawiec-Bartosik

Ania Morawiec-Bartosik

Autorka książek: „Liczby w HR” i „Wynagrodzenie odczarowane” , Założycielka HRrebels

13:30 – 14:20

Przerwa na lunch

14:20 – 14:50

HR a gospodarka – gdzie jesteśmy, co nas czeka w przyszłości

Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek

Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek

dr nauk ekonomicznych, wykładowczyni na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytet Warszawski

14:50 – 15:10

Prelekcja Partnera

15:10 – 15:30

GenZ: pokolenie self-care czy self-ishness?

  • Czy i czym się różnią Ztki od innych?
  • Czego oczekują od lidera, organizacji?
  • Jak organizacje zyskają na wejściu Ztek do organizacji i jak mogą się na to przygotować?
Katarzyna Szczudlińska-Urban

Katarzyna Szczudlińska-Urban

Head of Technology Talent Services Nordea

15:30 – 16:00

Zrównoważony HR – jak zielona transformacja zmienia oblicze HR

  • Jakie wyzwania ESG stawia przed HR?
  • Nowa zrównoważona strategia HR, czyli jaka?
Anna Derucka

Anna Derucka

HR Director, ESG Leader Torf Corporation

16:00 – 16:20

Przerwa na kawę

16:20 – 16:50

Nie zarządzaj ludźmi – zadbaj o ich rozwój

Radek Matuszewski

Radek Matuszewski

General Manager Groupe SEB Polska (Tefal, Krups, WMF)

16:50 – 17:20

Digital Leadership

  • Cyfrowa transformacja: czyli o ludziach, których wspiera technologia
  • Zadania cyfrowego Lidera: o adaptacji tradycyjnych modeli biznesowych do współczesnych, przełomowych możliwości technologicznych
  • Jakie są kluczowe kompetencje cyfrowych liderów? Reinżyniering kompetencji czy kreowanie nowych?
Magdalena Giryn

Magdalena Giryn

Senior Managing Partner Talent Chase

17:20 – 20:00

Ceremonia wręczenia nagród w II konkursie HRA STAR AWARD i koktajl na zakończenie pierwszego dnia konferencji

Zapraszamy Państwa do udziału w ceremonii wręczenia nagrody w konkursie HRA Star Award, po której odbędzie się koktajl będący doskonałą okazją do rozmów w kuluarach.

 

23 maja 2024

09:00 – 09:20

Rejestracja uczestników, poranna kawa

CULTURE

09:20 – 09:50

Reskilling/Upskilling konieczność czy moda?

  • Czy każdego można przekwalifikować?
  • Jak się do tego zabrać, od czego zacząć?
  • Czy przebranżowienie i podnoszenie kwalifikacji pracowników to koszt czy korzyść dla organizacji
  • Na ile liderzy boją się rozwoju i przebranżowienia swoich pracowników
  • Jak wykorzystać wewnętrzną wiedzę i umiejętności ekspertów do budowania kompetencji w organizacji?
Katarzyna Szczudlińska-Urban

Katarzyna Szczudlińska-Urban

Head of Technology Talent Services Nordea

09:50 – 10:20

Jak wspierać integrację w miejscu pracy?

  • Nowe wyzwanie dla organizacji pracy zespołowej w rozproszonej, międzynarodowej społeczności po pandemii.
  • Togetherness – inicjatywa odpowiadająca na potrzeby organizacji wielokulturowej. Początek budowania Globalnej narracji Jako jedna grupa kapitałowa.
  • Czy w korporacji jest miejsce i czas na wspólne świętowanie i co z tego mają nasi liderzy i firma?
  • Pracownicy – pracownikom – inicjatywa w rękach ludzi? Czy taka koncepcja ma rację bytu w korporacji?
Wojciech Nesterenki

Wojciech Nesterenki

Head of People Communication& Culture IPF Digital& IPF plc

10:20 – 10:50

Sztuczna Inteligencja: Nowy Współpracownik, Nowe Możliwości w Dziale HR.

  • Wykorzystanie AI do skrócenia czasu rekrutacji poprzez automatyzację procesu wyboru poszukiwanych kandydatów. E2E Proces.
  • Wykorzystanie analizy danych do obiektywnej oceny osiągnięć i postępów pracowników.
  • Rola AI w tworzeniu spersonalizowanych planów rozwoju, analizie kompetencji i monitorowaniu postępów.
  • Zastosowanie analizy predykcyjnej przy użyciu AI do przewidywania potencjalnych przypadków rotacji personelu.
  • Waga Czynnika Ludzkiego w HR: Balans między Sztuczną Inteligencją a Aspektem ‘Human Factor’
Anetta Lasota

Anetta Lasota

Head of Service Process Management thyssenkrupp

DATA

09:20 – 09:50

Firma, jakiej szukamy

Ewelina Łagowska

Ewelina Łagowska

HR Manager, IT crowd enthuasiast InsERT 

Marcin Hudyma

Marcin Hudyma

Dev Manager, HR Enthustiast InsERT 

09:50 – 10:20

People Analytics – Starting small, Dreaming Big. Dlaczego warto polubić dane i od czego zacząć kreować scenariusze przyszłości

Honorata Pawelska

Honorata Pawelska

Senior Manager People Insights Arla Foods

10:20 – 10:50

Jak ocenić poziom przejrzystości wynagrodzeń w organizacji?

  • Czym jest przejrzystość wynagrodzeń, jak oddziałuje na pracowników i dlaczego jawne wynagrodzenia wciąż mogą być mało przejrzyste
  • Jak kompleksowo analizować poziom przejrzystości wynagrodzeń?
    Narzędzia people analytics, które można wykorzystać do kompleksowej oceny i audytu nie tylko jawności płac, ale przejrzystości całego systemu wynagradzania.
dr Konrad Kulikowski

dr Konrad Kulikowski

Adiunkt w Instytucie Zarządzania Politechnika Łódzka

PEOPLE

09:20 – 09:50

Walka o pracownika w świetle ESRS i wdrażania dyrektywy work-life balance w organizacjach

  • Na ile rozwiązania work-life balance oferowane przez pracodawców są istotne dla kobiet i mężczyzn?
  • Na ile standardy ESRS w zakresie zatrudnienia mogą pomóc uruchomić procesy z punktu widzenia HR istotne dla kandydatów do pracy oraz ważne dla utrzymania obecnych pracowników?
Agnieszka Matłoka

Agnieszka Matłoka

Doradca strategiczny i ekspert ESG w zakresie social impact

Karolina Andrian

Karolina Andrian

Założycielka i Prezeska Fundacja Share The Care

09:50 – 10:20

Inkluzywne przywództwo

  • Inkluzywny lider/liderka – niezbędne umiejętności włączania wykluczonych
  • Wyzwania związane z zatrudnieniem osób z niepełnosprawnością – współpraca HRBP – Kadra zarządzająca
  • Dobre praktyki w budowaniu inkluzywnego procesu HR, ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnościami
Agata Spała-Zakrzewska

Agata Spała-Zakrzewska

Prezeska Zarządu przedsiębiorstwa społecznego „HR Fair Play”

10:20 – 10:50

Menopauza – koniec z tabu, czas na działanie

  • Jak menopauza i dyskusje wokół niej wpływają na rozmowy dotyczące HR i świadczeń
  • Urlopy menstruacyjne jako benefit a co z menopauzą?
  • Dlaczego warto podnieść ten temat w organizacji i przygotować się do wdrożenia działań?
Maria Wierzbicka-Tarkowska

Maria Wierzbicka-Tarkowska

Senior Research Manager CIEKAWOŚĆ

10:50 – 11:10

Przerwa na kawę

11:10 – 12:00

RUNDA 1

11:10 – 12:00

Jak przygotować organizację do wyzwania jakie stawia dyrektywa o przejrzystości wynagrodzeń

  • Jak zdefiniować „równość” stanowisk w sytuacji braku ich opisu
  • Zasady pomiaru luki płacowej
  • Jak przygotować się na pytania ze strony pracowników
  • Co uwzględniać w procesie rekrutacyjnym
Moderatorka:
Joanna Czajkowska

Joanna Czajkowska

Compensation & Benefits Manager Toyota Material Handling Polska

11:10 – 12:00

HR, czyli Harmonized Resources

  • Krok pierwszy to zharmonizowanie każdej pojedynczej osoby z organizacją, żeby każda pojedyncza osoba dbając o swoje potrzeby i realizując swoje osobiste strategie, wspierała potrzeby i strategie organizacji.
  • Krok drugi to zharmonizowanie ze sobą ludzi w zespołach, żeby ich indywidualna różnorodność przykładała się do budowania synergii, a nie rozpraszała potencjał organizacji.
  • Culture Add zamiast Culture Fit.
Moderator:
Paweł Dudziak

Paweł Dudziak

Dyrektor HR Gourmet Foods

11:10 – 12:00

Job crafting

  • Jakie warunki są niezbędne, aby wprowadzić job crafting w organizacji?
  • Czy możemy sobie „wyrzeźbić’ naszą pracę?
  • Jak wykorzystać tą metodę by zapobiegać wypaleniu zawodowemu, a budować zaangażowanie?
Moderatorka:
Martyna Stolińska

Martyna Stolińska

People Manager DNV

11:10 – 12:00

Jak tworzyć realne value proposition, aby rozwijać i promować kulturę DI uwzględniającą potrzeby pracowników z niepełnospraw-nościami.

  • Polska na tle innych krajów UE w zakresie tematyki zatrudniania pracowników z niepełnospraw-nościami.
  • Mity vs fakty na temat zatrudniania pracowników z niepełnospraw-nościami.
  • Jak tworzyć i rozwijać proces DI w organizacji, aby odpowiadał on na realne potrzeby pracowników z niepełnospraw-nościami?
Moderatorzy:
Bartosz Kruszewski

Bartosz Kruszewski

Head of Development Fiabilis Consulting Group

Grzegorz Żymła

Grzegorz Żymła

Pedagog, ekspert rynku pracy osób niepełnospraw-nych

11:10 – 12:00

AI w HR – szansa czy zagrożenie?

  • Zastosowanie AI w działach HR
  • Wyzwania i ograniczenia AI
  • Czy AI zastąpi z czasem HRowców?
Moderator:
Natalia Lewandowska

Natalia Lewandowska

Head of HR Łukasiewicz – Warszawski Instytut Technologiczny

12:00 – 12:20

Przerwa na kawę

12:20 – 13:10

RUNDA 2

12:20 – 13:10

S w ESG – jak wprowadzać zmianę, aby była prawdziwa i służyła wszystkim stronom – case study na podstawie wdrażania dyrektywy work-life balance w organizacjach

  • Przegląd praktycznych wdrożeń dyrektywy work-life balance w organizacjach.
  • Kompleksowe i wielowymiarowe podejście odnośnie przygotowania do raportowania zgodnie z ESRS w organizacjach pod kątem strategii, wdrożenia i wskaźników
  • Prezentacja najlepszych narzędzi i praktyk wspierających łączenie życia zawodowego i prywatnego, w szczególności rodzinnego oraz ujawnienia ESRS S1 oraz wskaźniki opisujące kwestie pracownicze.
Moderator:
Agnieszka Matłoka

Agnieszka Matłoka

Doradca strategiczny i ekspert ESG w zakresie social impact

Sylwia Ziemacka

Sylwia Ziemacka

Członkini zarządu Rady Fundacji Share The Care

12:20 – 13:10

HR Fuckup story, czyli nie bójmy się mówić o porażkach

Kto nigdy nie popełnił błędu, niech pierwszy rzuci kamieniem. Czas oswoić strach i lęk przed mówieniem o tym co robimy źle. Dołącz do dyskusji podczas której otwarcie powiemy o:

  • tym co nam się nie udało i czemu
  • historii spektakularnej porażki
  • tym czy porażka jest przepisem na sukces
  • rozwoju opartym na błędach
  • tym czego nas uczą porażki
Moderatorzy:
Magda Gawrońska

Magda Gawrońska

Budżet HR, Analityka HR, kadry i płace

Sebastian Szachnowski

Sebastian Szachnowski

Director, Head of Digitalization, People Services Volvo Group

12:20 – 13:10

Jak Rozwijać Zespół? Może przez upskilling? Reskilling? a może spreadskilling? 🙂 – przypadki zespołowe

  • Budowanie Kultury Rozwoju
  • Diagnoza Umiejętności Zespołu
  • Indywidualne Ścieżki Rozwoju
  • Monitoring Postępów i Feedback
  • Czy to Rocket Science? Bynajmniej…
Moderatorka:
Ewa Bodio-Ziółkowska

Ewa Bodio-Ziółkowska

Head of Administration / Workplace/ Change Manager / Facility Volkswagen Financial Services

12:20 – 13:10

Kultura feedback’u

  • Po co nam kultura feedbacku
  • Od czego zacząć
  • Jak ją rozwijać i zarażać nią innych
  • Jakie są największe przeszkody / obawy z nią związane
  • 5-puntkowy przepis na wdrożenie kultury feedbacku -tak żeby zakończyć konkretem
Moderatorka:
Agata Błaszkiewicz

Agata Błaszkiewicz

HR Director Colliers 

12:20 – 13:10

Jak budować wiarygodny wizerunek pracodawcy

  • Case study na firmie produkcyjnej
  • Najczęstsze błędy firm budujących wizerunek pracodawcy
  • Q&A
Moderatorka:
Elżbieta Michalec

Elżbieta Michalec

Employer Branding Manager KAN

13:10 – 13:30

Przerwa na kawę

13:30 – 14:20

3 RUNDA

13:30 – 14:20

Raportowanie wg ESRS

Moderatorka:
Jolanta Okońska-Kubica

Jolanta Okońska-Kubica

Dyrektor Zarządzający ENVIPOL Przewodnicząca Komitetu ds. ESG Krajowej Izby Gospodarczej

13:30 – 14:20

Skuteczni menedżerowie = zaangażowane zespoły

  • Jak bardzo menedżerowie i liderzy wpływają na zaangażowanie pracowników?
  • W jaki sposób pracodawcy przygotowują swoich menedżerów do skutecznego przewodzenia i angażowania zespołów?
  • Jak zidentyfikować niezaangażowanych członków zespołu i co mogą z nimi zrobić?
  • Rozwijanie stylów zarządzania, które sprzyjają środowisku zaufania, komunikacji i uznania
Moderatorka:
Angelika Lapeta

Angelika Lapeta

HR Management Consultant, CSEE lyuno

13:30 – 14:20

Employee Journey Map – narzędzie nowoczesnego HR

  • Co to jest mapa podróży pracownika i jak pomaga kształtować pozytywny Employee Experience?
  • Kiedy i gdzie stosować to narzędzie? Do jakich procesów HR-owych ?
  • Jak przebiegają warsztaty z mapowania podróży pracownika?
  • O czym pamiętać podczas projektowania badań?
  • Jakie narzędzia digitalowe warto zastosować do wizualizacji mapy?
  • Mamy mapę AS IS i co dalej? Jakie są kolejne kroki i kto to wszystko spina?
  • Praktyczne wskazówki
Moderatorka:
Joanna Szymańska

Joanna Szymańska

Employee & Customer Experience | Owner People Story

13:30 – 14:20

Co badania mówią o stresie, wypaleniu zawodowym, lęku i depresji w miejscu pracy

  • Różnice między wypaleniem, przemęczeniem a depresją
  • Rola managera w zapobieganiu wypalenia pracowników
  • Dane i badania
Moderatorka:
Zuzanna Ziomecka

Zuzanna Ziomecka

Executive Director of Advanced Leadership Program Center for Leadership

13:30 – 14:20

Przewidywanie i planowanie umiejętności i kompetencji wymaganych do osiągnięcia sukcesu biznesowego w przyszłości

  • Czy faktycznie jesteśmy w stanie dziś przewidzieć jakie kompetencje będą nam potrzebne w perspektywie kilku lat
  • Jeśli tak, to jakie działania możemy już teraz wdrożyć, aby się na nie przygotować
  • Jak postrzegamy rolę AI w tym procesie
Moderatorka:
Magdalena Giryn

Magdalena Giryn

Senior Managing Partner Talent Chase

14:20 – 15:30

Lunch na zakończenie konferencji